Portales

Nuevo logo ED

Actualidad

Atrás JUVENES TRANSLATORES

JUVENES TRANSLATORES

Els centres d’ensenyament secundari de tots els països de la UE ja poden inscriure’s en Juvenes Translatores, el concurs anual de traducció de la Comissió Europea.

La Direcció General de Traducció de la Comissió l’organitza cada any, des de 2007 simultàniament en tots els centres seleccionats de la Unió Europea, pretenent promoure l’aprenentatge d’idiomes en els centres d’ensenyament perquè els joves es facen una idea del que significa la traducció professional.

Els centres podran inscriure’s en línia perquè els seus alumnes puguen competir amb els d’altres països de la Unió. Enguany, els concursants traduiran textos sobre el tema «La joventut europea».

Els participants podran triar qualsevol parell de llengües entre les 24 llengües oficials de la Unió (hi ha 552 combinacions lingüístiques possibles).

Per a participar en el concurs han de complir-se dues etapes. En la primera, els centres han d’inscriure’s abans del 20 d’octubre de 2022. Els professors podran realitzar la inscripció en qualsevol de les 24 llengües oficials de la Unió.

A continuació, la Comissió convidarà a un total de 705 centres, seleccionats aleatòriament per ordinador, a participar en l’etapa següent. El nombre de centres participants per país serà igual al nombre d’escons de cada país en el Parlament Europeu.

Els centres triats designaran fins a cinc alumnes per a participar en el concurs. Estos podran ser de qualsevol nacionalitat, però tots els participants hauran d’haver nascut en 2005.

El concurs se celebrarà en línia el 24 de novembre de 2022 en tots els centres participants.

Els guanyadors (un per país) seran anunciats a principis de febrer de 2023 i seran convocats a la cerimònia de lliurament de premis que se celebrarà a Brussel·les en la primavera de 2023. Tindran l’oportunitat de reunir-se amb traductors professionals de la Comissió Europea i obtindre més informació sobre la professió i sobre l’experiència de treballar amb llengües.

Pàgina de Facebook Juvenes Translatores

Te interesa

Multimedia

Twitter