Portals

Nuevo logo ED

Actualidad

Ves enrere NOU CODI NORMATIU DIGITAL DE LA UE

NOU CODI NORMATIU DIGITAL DE LA UE

El Parlament ha donat el vistiplau a la nova Llei de Serveis Digitals i la Llei de Mercats Digitals l'objecte dels quals és abordar els efectes socials i econòmics del sector tecnològic, establint normes que regulen el funcionament i la prestació de serveis per part d'estes empreses en la Unió.

La Llei de Serveis Digitals establix obligacions clares per als proveïdors de serveis digitals, com les xarxes socials o els mercats electrònics, per a fer front a fenòmens que poden suposar una amenaça per a la societat, com la difusió de continguts il·legals i la desinformació en línia. Els nous requisits són proporcionals a la grandària de les plataformes digitals i als riscos que representen per a la ciutadania.

Les noves obligacions inclouen:

  • noves mesures per a neutralitzar els continguts il·legals en línia, així com requisits que obliguen les plataformes a intervindre ràpidament.
  • l'enduriment dels requisits de traçabilitat i dels controls als comerços en línia.
  • el reforç de la transparència i la rendició de comptes de les plataformes.
  • la prohibició de pràctiques enganyoses i d'uns certs tipus de publicitat selectiva.

La Llei de Mercats Digitals establix obligacions per a les grans plataformes en línia que exercixen com a guardians d'accés (és a dir, aquelles plataformes la posició dominant de les quals aboca a pràcticament tots els usuaris a utilitzar-les) en el mercat digital per a vetlar per un entorn empresarial més just i una major oferta de serveis per als consumidors.

Per a evitar pràctiques comercials deslleials, les plataformes considerades guardians d'accés deuran:

  • permetre que tercers interoperen amb els seus serveis.
  • permetre als usuaris professionals accedir a les dades que generen

Els guardians d'accés tindran prohibit:

  • donar un tracte de favor en les seues plataformes als seus propis serveis i productes (autopreferència) en detriment dels de tercers;
  • impedir que els usuaris desinstal·len fàcilment les aplicacions o programes preinstal·lats o que utilitzen aplicacions i botigues d'aplicacions de tercers;
  • tractar les dades personals dels usuaris per a enviar-los publicitat dirigida sense el seu consentiment exprés.

En cas d'incompliment de la legislació, la Comissió està facultada per a imposar multes als guardians d'accés per un import de fins al 10% de la seua facturació mundial total en l'exercici fiscal precedent, que podria ascendir fins al 20% en cas de reincidència.

T'interessa

Multimèdia

Twitter