SETMANA D'EUROPA 2024 - Europe Direct
Ves enrere SETMANA D'EUROPA 2024
SETMANA D'EUROPA 2024
El 9 de maig es commemora el Dia d'Europa. Eixe dia, (el 9 de maig de 1950), Robert Schuman, ministre francés d'Afers exteriors, va pronunciar la famosa Declaració de Schuman en la qual es proposava la creació d'una Comunitat Europea del Carbó i de l'Acer (CECA), per a posar en comú la producció de carbó i d'acer i que es convertiria en la base del procés de construcció europea.
Com cada any i per a celebrar el 9 de maig (dia d'Europa), Europe Direct Comunitat Valenciana organitza la Setmana d'Europa, amb una variada programació d'actes.
7 de maig. AULES QUE MIREN A EUROPA. En col·laboració amb el Servei de Projectes Europeus de la Conselleria d'Educació, Europe Direct Comunitat Valenciana participarà en la Jornada Etwinning en la Comunitat Valenciana amb la intervenció de la cap del Servei de Relacions amb la Unió Europea, Ana Enguídanos i la presència d'un estand informatiu durant la jornada. Programa.
9 de maig. En col·laboració amb la Diputació de València. Ana Enguídanos, cap del Servei de Relacions amb la Unió Europea, participarà en la taula redona COM A EUROPA EN CAP LLOC. En la jornada també participaren les Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu de la província de València.
10 de maig. TALLER UNITS EN LA DIVERSITAT. Europe Direct Comunitat Valenciana en col·laboració amb el centre ocupacional SANT JOAN DE APSA (Associació que desenvolupa activitats dirigides a millorar la qualitat de vida de persones amb diferents capacitats) ha organitzat un taller per a celebrar el Dia d'Europa en el qual es treballaren els símbols de la Unió Europea: banderes, moneda, himne, el lema de la Unió Europea i en el qual es destacaren la diversitat lingüística, gastronòmica i cultural d'Europa.
10 de maig. En col·laboració amb l'Ajuntament de Bocairent i en el marc d'un projecte d'apoderament juvenil en polítiques de canvi climàtic juntament amb participants d'altres països (Lituània, Alemanya i Itàlia), la cap del Servei de Relacions amb la Unió Europea, Ana Enguídanos farà una xarrada sobre les modalitats de participació ciutadana a la Unió Europea
13 de maig. XARRADA SOBRE MOBILITAT EUROPEA. Europe Direct Comunitat Valenciana en col·laboració amb la xarxa Construir Europa amb les autoritats locals (BELC) de l'ajuntament d'Ayora, impartirà la xarrada Europa, oportunitats de formació i ocupació a estudiants de 4t d'ESO i 1r de Batxiller.